Kompetanse
Senter for Stress og Traumepsykologi har lang og omfattende erfaring med støtte til virksomheter etter kritiske hendelser. Vi tilbyr også målrettet opplæring for å styrke virksomheters egen evne til å ivareta ansatte og pårørende når kriser oppstår.
Våre kurs gir ledere, HR-ansatte og andre nøkkelpersoner praktisk kunnskap og trening i å håndtere akutte og alvorlige hendelser på arbeidsplassen – fra varsling og innsats i akuttfasen, til oppfølging av enkeltpersoner og team i etterkant.
Deltakerne lærer om kommunikasjon i krise, psykisk førstehjelp og tiltak for å ivareta kriserammede på en trygg og profesjonell måte.
Deltakere
Kurset passer for ledere, HR-/personalledere, HMS-ansvarlige, verneombud og andre som har ansvar for, eller deltar i arbeidet med å ivareta ansatte ved kriser og katastrofer.
Programinnhold
Kriser i arbeidslivet: typer hendelser, juridiske rammer og ansvar
Varsling og akuttfase: beslutningsstøtte, rolleavklaringer og praktiske tiltak
Psykisk førstehjelp: hvordan møte og støtte ansatte i krise
Informasjonsarbeid: kommunikasjon internt og eksternt
Etablering av pårørendesenter (ved behov)
Ettervern og retur til jobb: oppfølging over tid og samarbeid med profesjonelle tjenester
Få tilbud om kurs
Kontakt oss her